پرده اسکرین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ | پرده وراتی

پرده های مدرن امروزی به جز اینکه به روی زیبایی دکوراسیون خانه تاثیر می‌گذارند، کاربردهای بهینه دیگری نیز دارند که موجب می‌شود به گزینه انتخابی مناسبی برای محیط‌های مختلف تبدیل شوند. از نمونه این پرده ها می‌توان به پرده اسکرین، که با نام پرده شید سان اسکرین نیز شناخته شده است، اشاره کرد. اگر نسبت به خرید پرده اسکرین مردد هستید در این مقاله به کاربردهای پرده اسکرین و فاکتورهای مهم خرید آن اشاره خواهیم کرد.

پرده اسکرین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پرده های شید به قدری متنوع هستند که هیچ نگرانی بابت خرید یکی از انواع آن وجود ندارد. پرده شید اسکرین یکی از انواع پرده شید است که به نسبت پرده های غلطکی معمولی، مقاومت بیشتری در برابر نور خورشید دارد به طوری که پارچه آن را یک پارچه فنی با کارایی بالا می‌دانند. یکی از ویژگی‌های مهم پرده شید اسکرین این است که می‌تواند تا ۹۵ درصد جلوی اشعه UV و اشعه مادون قرمز خورشید را بگیرد.

شاید این سوال بوجود بیاید: این دو اشعه تا به امروز چه تاثیری در فضای یک اتاق داشتند؟ اشعه UV یا ماورا بنفش خورشید موجب رنگ پریدگی پارچه، کفپوش و هر آنچه در مسیرش قرار داشته باشد می‌شود و مادون قرمز یا IR نیز موجب ایجاد گرما در جهش تابش می‌شود. این بدین معناست که اگر جلوی ورود این دو اشعه را به داخل خانه نگیرید هم گرمای بیشتری احساس خواهید کرد، بخصوص در فصل گرم تابستان، هم به مرور زمان متوجه از بین رفتن رنگ و روی وسایل داخل خانه‌تان خواهید شد. با فکر به این موضوع نیاز وجود داشتن یک پرده که بتواند جلوی این دو اشعه را بگیرد و در عین حال زیبا و کاربردی باشد احساس می‌شود که با خرید پرده اسکرین برطرف خواهد شد.

اما حتما به این سئوال هم فکر می‌کنید که پس نور طبیعی خورشید را چه کنیم؟ بسیاری از افراد دوست دارند نوری که خانه را روشن می‌کند نور طبیعی باشد و این تصور که پرده اسکرین جلوی ورود این نور طبیعی را می‌گیرد موجب می‌شوند نسبت به سفارش پرده اسکرین مردد باشند. دقیقا فرق پرده شید اسکرین با سایر پرده هایی که جلوی نور و گرما را به طور همزمان می‌گیرد این است که پرده شید اسکرین فقط جلوی ورود این دو اشعه را می‌گیرد اما اثری در میزان نوری که وارد خانه می‌شود نخواهد شد. تاثیر آن نظیر بر چشم گذاشتن عینک آفتابی است. با این تفاوت که عینک آفتابی تیره است اما پرده شید اسکرین با توجه به رنگی که شما انتخاب می‌کنید تهیه می‌شود.

پارچه به کار رفته در پرده اسکرین دارای بافتی باز است که در عین حفظ حریم خصوصی، امکان دید به بیرون را نیز فراهم می‌کند. بنابراین نگرانی بابت نداشتن روشنایی طبیعی خورشید وجود ندارد.

پرده اسکرین چیست و چه کاربردهایی دارد؟ | پرده وراتی

ویژگی‌های پرده اسکرین

قبل از خرید پرده دانستن ویژگی های آن به شما کمک میکند انتظاری منطقی از آن داشته باشید. در ادامه قصد داریم، به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های پرده اسکرین اشاره می‌کنیم:

کاهش دما

همانطور که به آن اشاره شد جلوگیری از ورود اشعه مادون قرمز خورشید می‌تواند از گرم شدن خانه جلوگیری کند. این مساله در فصل تابستان بسیار کاربردی خواهد بود چرا که دیگر نیاز به زیادتر کردن درجه کولر نخواهید داشت و دمای متعادل‌تر و دلنشین‌تری در خانه جریان خواهد داشت. این در حالیست که در برخی از خانه‌ها به دلیل وجود پنجره‌های بزرگ و تابیدن نور مستقیم خورشید، در فصل تابستان دمای داخل خانه همچنان گرم است و این برای ساکنین کلافه کننده خواهد شد. همین کم و زیاد کردن درجه کولر یا اسپیلت به روی قبض برق آخر ماه نیز تاثیرگذار است. بنابراین با خرید پرده اسکرین می‌توانید تعادل دما را برقرار کنید و مجبور به پرداخت هزینه کمتری نیز بشوید.

این مطلب را هم ببینید
معرفی 4 رنگ جذاب برای کابینت آشپزخانه در سال 2020

جلوگیری از آسیب دیدن وسایل خانه

تابش مستقیم نور خورشید نه تنها به روی رنگ پریدگی وسایل خانه تاثیرگذار خواهد بود بلکه در برخی مواقع موجب آسیب دیدن آن‌ها نیز می‌شود. وقتی بتوانید جلوی این آسیب را بگیرید، مدت زمان بیشتری می‌توانید از زیبایی لوازم خانه خود لذت ببرید و مجبور نخواهید شد زود به زود نسبت به خرید لوازم خانگی اقدام کنید. بنابراین یکبار دیگر پرده اسکرین موجب صرفه جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

کنترل نور

پرده اسکرین به عنوان نوعی پرده مدرن کمک می‌کند نوری که وارد خانه می‌شود به اصطلاح فیلتر شود. یعنی بخشی از نور خورشید که برای روشنایی اتاق لازم است وارد می‌شود. همین موجب می‌شود نور طبیعی داخل خانه بتابد و نیازی نباشد چراغ‌های زیادی برای روشنایی خانه روشن کنید. این مساله نیز باز هم به روی صرفه جویی انرژی و هزینه‌ها بسیار کارساز است. علاوه بر اینها، وقتی نور به طور فیلتر شده وارد فضای داخلی خانه می‌شود شما دیگر هنگام تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر هم به مشکل نور برخورد نخواهید کرد.

ویژگی‌های پرده اسکرین | وراتی

نگهداری و مراقبت آسان

تمیز کردن پرده شید اسکرین بسیار کار ساده‌ای است. فقط کافیست به طور هفتگی با استفاده از جاروبرقی گرد و غبار نشسته روی این پرده را بزدایید. اما با توجه به نوع جنس این پرده نباید از آب برای شستشوی آن استفاده کنید. اما در اغلب مواقع اگر مشکلی در بدنه این نوع پرده بوجود بیاید خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید.

نصب آسان

همانند سایر مدل‌های پرده شید، نصب پرده اسکرین نیز ساده است و داشتن برخی ابزار اولیه همانند دریل در خانه می‌تواند به نصب آن توسط خودتان کمک کند. در برخی مواقع حتی پیچیدگی نصب پرده های شید به نسبت پرده های عادی پارچه‌ای کمتر است و بدون نیاز به متخصص می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید.

کارکرد طولانی مدت

در صورت نگهداری درست از پرده اسکرین می‌توانید چندین سال بدون نگرانی از این مدل پرده استفاده کنید. در صورت خرید پرده اسکرین می‌توانید مطمئن باشید این پرده به مرور زمان دچار رنگ پریدگی نشده و به خوبی در دکوراسیون داخلی خانه قابل استفاده است. بنابراین در صورت تغییر سبک دکوراسیون داخلی نیز همچنان می‌توانید از همان پرده استفاده کنید.

راهنمای خرید پرده اسکرین

وقتی تصمیم به خرید پرده اسکرین گرفتید باید چند فاکتور را هنگام سفارش پرده اسکرین در نظر بگیرید. به طور کلی هر نوع پوششی که برای پنجره خود تهیه می‌کنید باید بین زیبایی و کاربردشان تعادلی وجود داشته باشد. همین موضوع درباره پرده شید اسکرین نیز صدق می‌کند. برای خرید پرده اسکرین این موارد را در نظر بگیرید:

۱.      درصد جلوگیری از اشعه خورشید

هر پرده شید سان اسکرین یا سولار درصد خاصی از باز بودن در برابر نور خورشید دارند. این یعنی بافت موجود در این پرده تا چه حد در برابر نور خورشید باز است. بنابراین درصد کمتر بدین معناست که بین بافت موجود روی پرده فاصله کمتری وجود دارد و درصد بالاتر یعنی بافت پرده شامل فاصله بیشتری است. به طور استاندارد این درصد بین یک تا ده درصد است. اما درصدهای بالاتری نیز وجود دارد که یعنی اجازه می‌دهد نور بیشتری از این پرده عبور کند.

هرچه این درصد بالاتر و فاصله بین بافت ها بیشتر باشد، نمای بیشتری از خانه شما از خارج از خانه مشخص خواهد بود همچنین نور طبیعی بیشتری داخل خانه خواهید داشت. بنابراین اگر دوست ندارید فضای داخلی خانه شما از بیرون مشخص باشد باید حیت سفارش پرده اسکرین به این درصد توجه بالایی داشته باشید.

۲.      سایز و شکل پنجره

سایز و شکل پنجره تاثیر بسزایی به روی پرده‌ای که انتخاب می‌کنید خواهد داشت. پرده های شید اسکرین طراحی مینیمالیستی دارند که موجب می‌شود به روی اغلب پنجره‌ها زیبا دیده شود. اما بهترین نما را برای پنجره‌های عریض‌تر خواهد داشت. پنجره‌های باریک معمولا نیازی به پرده شین نخواهند داشت چرا که نور زیادی از این پنجره‌ها عبور نمی‌کند. همین موجب می‌شود پرده شید اسکرین کاربرد بیشتری برای پنجره‌های بزرگ اتاق نشیمن و اتاق‌های نورگیر مناسب باشد.

این مطلب را هم ببینید
مقایسه اقتصادی دو هیتر گازی ۶۴۰ انرژی فن ایرانی با هیتر ۶۲۵ انرژی

چه مواردی به روی قیمت پرده اسکرین تاثیرگذارند؟

حتما تا به این مرحله دوست دارید درباره قیمت پرده اسکرین بیشتر بدانید. لازم است بدانید تا زمانیکه نوع و اندازه پرده شید اسکرین شما مشخص نشده نمی‌توانید قیمت خاصی برای آن در نظر بگیرید. چرا که قیمت پرده اسکرین به موارد زیر بستگی دارد:

  • سایز پنجره ها: اولین فاکتور مهم که به روی قیمت پرده اسکرین تاثیر دارد سایز پنجره است.
  • شکل پرده اسکرین: در صورتیکه مدل پنجره ساده و مستطیل شکل باشد قیمت پرده اسکرین با ارزیابی طول و عرض آن مشخص می‌شود اما در صورتیکه پنجره طاق دار باشد یا هر شکل دیگری که نیاز به شخصی سازی پرده اسکرین در آن احساس شود، قیمت پرده اسکرین دیگر به سادگی اندازه گیری طول و عرض مستطیلی آن نخواهد بود.
  • جنس پرده اسکرین: این مدل پرده در جنس‌ها و بافت‌های مختلفی عرضه می‌شود که هر یک تاثیر جداگانه‌ای به روی قیمت نهایی خواهند داشت.

راهنمای خرید پرده اسکرین | پرده وراتی

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره شد پرده شید اسکرین کاربردهای مفید بسیاری برای خانه و محیط‌های اداری دارد که موجب می‌شود انتخاب بسیاری از کارفرماها و صاحبان خانه باشد. دانستن نحوه ارزیابی قیمت پرده اسکرین و نحوه سفارش پرده اسکرین می‌تواند شما را خیلی سریع‌تر به بهترین انتخاب بعنوان پرده پنجره‌ها برساند.

گروه پرده وراتی با سالها تجربه در زمینه طراحی و اجرای انواع پرده، امروز به با تکیه بر ترند های روز دکوراسیون و گردآوری برترین برندهای خارجی و ایرانی، آماده خدمت رسانی به شماست. شما در وراتی امکان خرید پرده اداری ، هتلی، مسکونی و … را به همراه دریافت مشاوره تخصصی دارید. جهت کسب هرگونه اطلاعات بیشتر کافیست از طریق وبسایت با کارشناسان وراتی در تماس باشید.

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست