سلامتی چه رابطه‌ای با تشک مناسب ما دارد؟

اگر سلامتی را در دو بُعد سلامت جسم و سلامت روان در نظر بگیریم، و تشک را لازمه یک خواب خوب بدانیم در این صورت تشک مناسب هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم بر سلامت ما تاثیر دارد!

سلامت جسمی و تشک مناسب

سلامت جسمی و تشک مناسب

تشک مناسب باعث یک خواب راحت برای ما می‌شود یعنی باعث کاهش دردهای عضلانی و استخوانی خواهد شد. همین طور با خواب درست، پوست و موی بهتری خواهیم داشت. و مهمتر از همه خواب روی عملکرد مغز ما به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

بدن ما در طول فعالیت روزانه درگیر شده و به خصوص فشار زیادی به مغز، ستون فقرات و پاها وارد می شود که در زمان خواب به بازسازی خود می پردازد و فشارها و آسیب‌های وارد شده را التیام می‌بخشد.

یک تشک نامناسب باعث عدم ساپورت استخوانی مناسب خواهد شد که در نهایت نه تنها بازسازی به درستی انجام نخواهد شد، بلکه خود موجب فشار به عضلات و ستون فقرات می‌شود.

تشک مناسب برای هر شخصی بنابر :

  • وزن شخص
  • سن
  • داشتن دیسک کمر
  • داشتن قوس یا گودی کمر
  • عادت خواب قبلی
  • و ملاحظات دیگر

انتخاب و استفاده می‌شود. به همین دلیل و وجود مدل‌ها و برندهای متعدد باید از یک مشاوره درست برای خرید تشک استفاده کرد.

در نهایت استفاده از یک تشک مناسب از بروز آسیب جلوگیری کرده و به ترمیم دردها نیز کمک بسزایی خواهد کرد.

سلامت روان و تشک مناسب

یکی از مهمترین مسائلی که باعث اختلالات روحی و روانی می‌شود خواب نامناسب است.

اگر می‌خواهید سلامت روان خود را حفظ کنید یا آن را بازسازی کنید، مهمترین بخش این است که خواب خوبی داشته باشید.

در صورتی که خواب نامناسبی داشته باشید می‌تواند موجب کم خوابی شده که عوارضی مانند:

  • خمیازه
  • تحریک پذیری
  • خستگی
  • افسردگی
  • خلق و خوی
  • فراموشی
  • مشکل در تمرکز
  • افزایش اشتها
  • کلافگی
  • کاهش میل جنسی
  • کمبود انگیزه

را به دنبال داشته باشد. پس تلاش برای داشتن یک خواب خوب از بسیاری از بیماری های روانی جلوگیری می‌کند که می‌توان با داشتن یک خواب مناسب از بروز چنین بیماری هایی جلوگیری کرد.

خواب مناسب نیاز به جای مناسب دارد هم از لحاظ فضای خواب، هم از لحاظ بستر.

در ساده ترین شکل ممکن، یک بستر مناسب برای خواب نیاز به یک تشک، بالش و روانداز مناسب دارد.

سلامت و طول عمر

وقتی که ما به سلامت روانی و جسمی برسیم، بیشتر و بهتر عمر می‌کنیم. بسیاری از محققان متعادل نبودن ساعت خواب را دلیل بسیاری از بیماری‌ها نظیر قند خون، چربی خون بالا و حتی اضافه وزن دانسته‌اند

در این میان افرادی که کمتر از ۶ ساعت در شبانه روز می‌خوابند، بیشتر در معرض خطر هستند تا افرادی که بیشتر از ۸ ساعت در روز می‌خوابند.

کم خوابیدن به صورت مفرط و مداوم می‌تواند باعث بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک شود.

ارگان‌های بدن بر روی سیستم و برنامه خواب و بیداری بسیار حساس هستند و همه چیز را براساس آن تنظیم می‌کنند پس برای سالم بودن بهتر است از ساعت خواب خود شروع کنیم.

خواب و حافظه

زمانی که در خواب هستید، مغز شما خاطره‌ها را به حافظه بلند مدت منتقل می‌کند. مغز ما این کار را با تقویت یک سری اتصالات عصبی و تضعیف بعضی از آن‌ها انجام می دهد.

مغز اتصالات و ارتباطات زیادی در طول شبانه روز برقرار می‌کند. برخی از این اتصالات ضروری نیستند و به هنگام خواب، آن‌ها را قطع می‌کند.

حتما متوجه شده‌اید که خواب مناسب در به یاد سپردن چیزهایی که در طول روز یاد گرفته‌اید کمک بسیاری به ما می‌کند. در تحقیق انجام شده‌ای، شرکت کننده‌ها باید مهارتی را یاد می‌گرفتند که در آن، کلید‌هایی به ترتیب فشرده می‌شد.

زمانی که یادگیری آن در روز و به یاد سپردنش به فردای آن روز تقسیم شد، شرکت کننده‌ها عملکرد بهتری را نسبت به زمانی که هر دو در یک روز اجرا می‌شدند، از خود نشان دادند.

مزایا و معایب تخریب آشپزخانه توسط خودتان
این مطلب را هم ببینید

در تحقیق نشان داده شده که به هنگام خواب، مغز خاطراتی را که فکر می‌کند مهم نیست، دور می‌ریزد.

نکته مهم دیگر این است که در بیماری‌هایی مانند افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، مغز خاطرات بد را حفظ می‌کند.

در تحقیقی که اخیرا صورت گرفته نشان داده شده خاطرات بدی که حین خواب در مغز باقی می‌مانند، به سختی از بین می‌روند. به این معنی است که خاطرات بد نیز مانند خاطرات خوب در مغز باقی می‌مانند و به احتمال خیلی زیاد فراموش نمی‌شوند.

نتیجه گیری

به همین دلایلی که ذکر شد به شما توصیه میکنیم که با خرید یک تشک مناسب سلامت جسمی و روحی خود را تضمین کنید. شما می توانید تشک مناسب برای سلامت خود را برند های ایرانی خوبی مثل تشک رویا، تشک خوشخواب و تشک ویستر خریداری کنید.

ما در وب سایت حراج تشک با قیمت های مناسب این تشک ها را به شما ارائه می کنیم.

نوشته های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست