برندسازی و‌ بازاریابی

برند محصول

برند محصول، خدمات یا مفهومی است که به طور عمومی از سایر محصولات، خدمات یا مفاهیم متمایز می شود تا بتوان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرد و معمولاً به بازار عرضه شد. برند نام محصول، خدمات یا مفهوم متمایز است. برندسازی فرآیند ایجاد و انتشار برند است. برند را می توان برای کل هویت بیزینس و همچنین نام های تک محصولی و خدمات اعمال کرد.

برندها معمولاً با ایمن کردن یک علامت تجاری یا علامت خدماتی از یک آژانس مجاز، معمولاً یک آژانس دولتی، در برابر استفاده توسط دیگران محافظت می شوند. قبل از درخواست برای علامت تجاری یا خدمات، باید ثابت کنید که شخص دیگری قبلاً علامتی برای نام شما دریافت نکرده است. اگرچه می‌توانید جستجو را خودتان انجام دهید، معمولاً یک بیزینس حقوقی را استخدام می‌کنید که در انجام جستجوی علائم تجاری و مدیریت فرآیند درخواست تخصص دارد، برندهای یک بیزینس و آگاهی عمومی از آنها اغلب به عنوان عاملی در ارزیابی یک بیزینس استفاده می شود. برند مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تأثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان و مشتریان شما اجازه می دهد تا بدانند از بیزینس شما چه انتظاری دارند. این راهی است برای متمایز کردن خود از رقبا و روشن کردن آنچه پیشنهاد می کنید که شما را انتخاب بهتری می کند. برند شما به گونه ای ساخته شده است که نشان دهنده واقعی شخصیت شما به عنوان یک کسب و کار باشد، و اینکه چگونه می خواهید درک شوید.

زمینه های زیادی وجود دارد که برای توسعه یک برند استفاده می شود، از جمله تبلیغات، خدمات مشتری، مسئولیت اجتماعی، شهرت و تصاویر. همه این عناصر و … با هم کار می کنند تا یک نمایه منحصر به فرد که جلب توجه کند، ایجاد کنند.

بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال باید از اهداف بازاریابی و کسب و کار شما پشتیبانی کند، بنابراین در خود کتاب بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتال را که به آن بازاریابی آنلاین نیز می گویند، به سادگی به این صورت تعریف می کنم:

دستیابی به اهداف بازاریابی از طریق به کارگیری فناوری ها و رسانه های دیجیتال.

این تصویر بزرگی است که برای حمایت از آن به یک استراتژی نیاز دارید، برای موفقیت در بازاریابی آنلاین نیز به تسلط بر جزئیات برای رقابت در پلتفرم‌های دیجیتال اصلی که مصرف‌کنندگان یا کسب‌وکارها برای یافتن و استفاده از آن استفاده می‌کنند، نیاز دارید. محصولات را انتخاب کنید

بازاریابی دیجیتال طیف گسترده ای از تاکتیک ها و فناوری های بازاریابی را در بر می گیرد که برای دستیابی به مشتریان آنلاین استفاده می شود. به عنوان شکلی از بازاریابی آنلاین، به سازمان ها اجازه می دهد تا هویت برند خود را ایجاد کنند و صنعت بازاریابی را متحول کرده است.

کاری که بازاریابی دیجیتال برای یک بیزینس انجام می دهد به هدف هر نوع محتوای بازاریابی بستگی دارد که شامل افزایش آگاهی از برند و اقتدار صنعت، افزایش ترافیک وب و افزایش سرنخ ها و درآمد کلی است.

مانند هر نوع دیگری از بازاریابی، بازاریابی دیجیتال راهی برای ارتباط با مشتریان بالقوه شما و تأثیرگذاری آنهاست. تفاوت این است که شما این کار را به صورت آنلاین از طریق ترکیبی از کانال های بازاریابی دیجیتال انجام می دهید که شامل محتوای ویدیویی، پست های رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات وب و رسانه های اجتماعی و بازاریابی موتورهای جستجو می شود.

بیزینس ‌ها به جای استفاده از استراتژی‌های بازاریابی سنتی مانند بیلبوردها، تبلیغات تلویزیونی و نامه‌های تبلیغاتی ارسالی به محل اقامت مصرف‌کنندگان، از طریق روش‌های فوق به اهداف خود دست می‌یابند.

بیزینس پلن
بیزینس پلن

بیزینس پلن چیست؟

بیزینس پلن یک سند مکتوب است که به طور مفصل توضیح می دهد که چگونه یک بیزینس، معمولاً یک استارتاپ، اهداف خود را تعریف می کند و چگونه می خواهد به اهداف خود دست یابد. یک بیزینس پلن یک نقشه راه مکتوب برای بیزینس از دیدگاه بازاریابی، مالی و عملیاتی ارائه می کند.

این مطلب را هم ببینید
مهارت‌های لازم برای ساخت و تعمیر آسانسور

طرح های تجاری اسناد مهمی هستند که برای مخاطبان خارجی و همچنین مخاطبان داخلی بیزینس مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، یک بیزینس پلن برای جذب سرمایه گذاری قبل از اینکه یک بیزینس سابقه کار ثابتی را ایجاد کند یا برای تضمین وام استفاده می شود. آنها همچنین راه خوبی برای تیم های اجرایی بیزینس ها هستند تا در مورد موارد اقدام استراتژیک یکسان باشند و خود را در راستای اهداف تعیین شده حفظ کنند.

اگرچه آنها به ویژه برای مشاغل جدید مفید هستند، اما هر بیزینسی باید یک طرح کسب وکار داشته باشد. در حالت ایده آل، این طرح به طور دوره ای بررسی و به روز می شود تا ببیند آیا اهداف محقق شده اند یا تغییر و تحول یافته اند. گاهی اوقات، یک طرح کسب و کار جدید برای کسب و کاری ایجاد می شود که تصمیم گرفته در مسیر جدیدی حرکت کند.

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست