طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک و شیک با ایده‌های جذاب

معمولا محیط‌های کاری برای کارمندان و افراد، فضایی است کسل کننده و کسالت بار اما راه حل هایی وجود دارد که می توان به وسیله آن موجب افزایش کارایی و بهره وری کارمندان و کاهش خستگی در حین کار شود. داشتن یک محیط کار کوچک ممکن است چالش‌های خاصی را ایجاد کند اما با رعایت برخی اصول می‌توانید فضای کار کوچک خود را بهینه کنید. در ادامه به نکاتی برای طراحی محیط کار کوچک اشاره می‌کنیم.

نکاتی برای طراحی محیط کار کوچک

دکوراسیون دفتر کار کوچک و شیک می‌تواند با ایده‌های جذاب و خلاقانه، محیطی مطلوب و الهام‌بخش را برای کارمندان فراهم کند با رعایت این ایده‌ها می‌شود فضاهای کوچک را بزرگ جلوه داد برای درک این موضوع بهتر است تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

استفاده از رنگ‌های آرام و طبیعی:

انتخاب رنگ‌های آرام و طبیعی برای دیوارها و مبلمان می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه و تمرکز کارمندان داشته باشد. رنگ‌هایی مانند سفید، خاکستری، آبی کمرنگ و سبز روشن می‌توانند مناسب باشند.

استفاده از پارتیشن‌:

یکی از فاکتورهایی که برای محیط‌های اداری کوچک به شدت پیشنهاد می‌گردد استفاده از پارتیشن‌های اداری است. این پارتیشن‌ها که در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شود برای محیط‌های اداری بسیار پر استفاده است.

استفاده از نورپردازی مناسب:

نورپردازی مناسب و استفاده از نور طبیعی می‌تواند فضا را روشن و بزرگتر جلوه دهد همچنین استفاده از چراغ‌های LED با نور سفید می‌تواند روشنایی مطلوبی را فراهم کند همچنین شما می‌توانید با قرار دادن و چیدمان مبلمان روبروی پنجره بهره وری و استفاده بیشتری از نور طبیعی را داشته باشید.

استفاده از فضاهای تمیز و ساده:

در دفتر کار کوچک، بهتر است از فضاهای ساده و تمیز استفاده کنید. حذف اجسام غیرضروری و استفاده از فایلینگ و کمدها برای ذخیره سازی ابزارها و مستندات می‌تواند فضای آزاد و منظمی ایجاد کند.

استفاده از مبلمان مناسب:

انتخاب صندلی‌ها و میزهای اداری ارگونومی و متناسب با اندازه فضای کوچک می‌تواند راحتی و کارایی را برای کارمندان افزایش دهد همچنین انتخاب مبلمان با طراحی شیک و ساده نیز به زیبایی دفتر کمک می‌کند. باید گفت بهترین پیشنهاد برای این نوع از فضاها مبلمان اداری مدرن است.

استفاده از کاغذ دیواری و تزئینات دیواری:

استفاده از کاغذ دیواری با طرح‌های جذاب می‌تواند به تزئین دیوارها و ایجاد جوی زیبا کمک کند همچنین قرار دادن نقاشی‌های هنری یا اکسسوری‌ها روی دیوارها نیز می‌تواند به جلب توجه و افزایش زیبایی کمک کند.

ایجاد فضاهای سبز و استفاده از گیاهان زینتی:

قرار دادن گیاهان سبز در دفتر کار، علاوه بر زیبایی، می‌تواند هوای تازه‌تر و مناسب‌تری را به فضا ارائه دهد و سرسبزی و نشاط بیشتری را به مجموعه هدیه دهد.

استفاده از سبک مینیمال:

یکی از سبک‌هایی که در محیط‌های کوچک اداری بسیار مورد توجه قرار گرفته است سبک مینیمال است. شاید بسیاری از افراد با این سبک احساس راحتی نکنند اما برای کمبود جا در فضاهای کوچک، بهترین انتخاب است. مبلمان و لوازمی که کاربردی چندگانه دارند بهترین گزینه برای انتخاب است. سادگی مهم‌ترین اصل در این سبک است. سادگی وسایل باعث کاهش توجه می‌شود در نتیجه افراد راحت‌تر می‌توانند برای انجام کارهای خود تمرکز کنند.

استفاده از آینه:

در طراحی و دکوراسیون فضا، آینه‌ها به طرز معجزه آسایی می‌توانند محیط را بزرگتر جلوه دهند و معجزه ای برای فضاهای کوچک به حساب آیند. آینه باعث می‌شود فضای کاری شما بازتر و جذاب تر به چشم بیاید.

استفاده از مبلمان اداری چند منظوره:

برخی از مبلمان و تجهیزات اداری به گونه‌ای طراحی و تولید شده‌اند که می‌توان از آن کاربرد های متفاوتی انتظار داشته باشید برای مثال برخی از قفسه ها و یا فایل های اداری به گونه ای طراحی و تولید می‌شوند که روی آن دارای نشیمن است و می توان از آن استفاده کرد.

این مطلب را هم ببینید
فروش تری دی پانل تهران

استفاده از کفپوش‌هایی با رنگ بندی مناسب:

کفپوش ها که شامل سرامیک،‌ سنگ، پارکت، موکت و … می‌شود را بهتر است از تنالیه رنگ های روشن و ملایم انتخاب کنید و جداً از انتخاب رنگ‌های تیره همانند سیاه و یا قهوه‌ای تیره خودداری کنید.

دقت به تناسب اجزا و فضا:

برای چیدمان هر چه بهتر فضای اداری بهتر است به تناسب اجزا یا مبلمان اداری و فضا توجه کنید. عدم رعایت این نکات باعث ایجاد یک فاجعه در چیدمان می‌شود. برای مثال یک اتاق مدیریت را در نظر بگیرید میزهای مدیریت در مقایسه با سایر میزهای اداری ابعاد بزرگتری برخوردار هستند اگر قرار باشد که برای فضای کوچک یک میز مدیریت با ابعاد و اندازه خیلی بزرگ انتخاب گردد علاوه بر اینکه هیچگونه جلوه خاصی به محیط نمی‌دهد باعث می‌شود که افراد در رفت و آمد دچار مشکل شوند. باید به این نکته توجه کنید که برای فضاهای کوچک به هیچ عنوان از مبلمان اداری کلاسیک و سلطنتی استفاده نکنید.

فضای فیزیکی مطلوب:

فضای کار یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند در جذب بیشتر کارمندان و بالا بردن انگیزه کاری آنها تاثیر زیادی داشته باشد. نور و تهویه مناسب، استاندارد بودن ابعاد میز و صندلی، چیدمان میزها، تفکیک فضاها بر حسب نوع کارگروه‌های مختلف، دسترسی مناسب محل کار از محل سکونت کارکنان، وجود گیاهان طبیعی و رنگ‌های نشاط آور و … از جمله مواردی هستند که در افزایش میزان رضایتمندی کارکنان نقش قابل توجهی خواهند داشت.

این تنها چند ایده برای طراحی دکوراسیون دفتر کار کوچک و شیک است. همیشه می‌توانید با توجه به سلیقه و نیازهای خود، ایده‌های جدیدی برای ایجاد فضایی منحصر به فرد و خلاقانه پیدا کنید.

ویژگی و شاخص‌های یک محیط کار خوب

شاخص‌های فیزیکی:

  • امنیت و ایمن بودن محیط کاری
  • آراستگی و منظم بودن محیط کاری

شاخص‌های اجتماعی :

  • احساس شادابی از کار کردن کنار هم
  • اعتماد متقابل بین کارکنان و مدیران
  • نبودن تبعیض

اگر تمام نکاتی که در بالا به آن اشاره شد را برای محیط‌های اداری خود چه کوچک و بزرگ در نظر می‌گیرید می‌توانید بهترین چیدمان اداری را برای محیط کاری خود رقم بزنید.

کلام آخر

محیط اداری چه دارای فضای کوچک و چه فضای بزرگ، مطلوب است که شاخصه‌های افزایش کیفیت و احساس خوشایند بودن و بهره وری بیشتر را برای افراد و کارکنان فراهم آورد. دکوراسیون اداری متشکل از میزها، صندلی‌ها، قفسه‌ها، لوازم ضروری و یا حتی تزئیناتی است که باید طبق اصول مشخصی چیده شوند.

منبع: مبلمان اداری ژاویز

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما می توانید در این یادداشت اشتراک ها را مدیریت کنید .

فهرست