افزایش امنیت خانه و راهکار‌های آن

یکی از مسائلی که تمامی ساکنین خانه‌ها برایشان اهمیت دارد‌، امنیت است‌. برای همین تامین امنیت نیز یکی از چالش‌هایی است که امروزه صاحبین خانه با آن روبرو هستند‌. برای افزایش امنیت خانه راه‌کار‌های مختلفی وجود دارد که می‌خواهیم در ادامه این مقاله به بررسی آن‌ها بپردازیم و این راهکار‌ا را توضیح دهیم‌. همچنین چند کار روزمره برای افزایش امنیت خانه را در انتهای مقاله معرفی می‌کنیم‌.

چرا امنیت خانه اهمیت دارد‌؟

زندگی کردن با آرامش مشروط به داشتن یکسری از شرایط است‌ که امنیت یکی از مهم‌ترین آن‌هاست‌. امنیت انواع مختلفی دارد اما وقتی از امنیت شخصی صحبت می‌کنیم داشتن امنیت در خانه بسیار اهمیت پیدا می‌کند‌. در دهه‌ها و حتی صده‌های مختلف‌، ساختمان سازان و فعالان این صنعت سعی کرده‌اند که خانه‌هایی امن بسازند که در برابر تهدیداتی همانند‌ دزدی‌، آتش سوزی و‌… مقاوم باشد‌. این موضوع نشان دهنده اهمیت امنیت خانه برای بشریت است‌.

با پیشرفت علم و تکنولوژی‌، صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان دچار تغییر و تحولاتی شدند که یکی از مهم‌ترین این تحولات‌ مقاوم سازی خانه‌ها بود‌. با آمدن استاندارد‌های ساختمانی بین المللی‌، سیستم‌هایی نیز برای افزایش امنیت خانه به بازار آمدند که در ادامه مقاله آن‌ها را بیان می‌کنیم‌.

سیستم‌های کاربردی برای افزایش امنیت خانه

آمدن سیستم‌های الکترونیکی و نظارتی توانست در این زمینه کمک شایانی کند و سطح امنیتی خانه‌ها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد‌. این سیستم‌ها انواع مختلفی دارند و شما می‌توانید با توجه به حساسیت خود از آن‌ها استفاده کنید‌. همچنین به علت آنکه امنیت برای همگان مهم است این سیستم‌ها طوری طراحی شدند که تمامی افراد بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و راه‌اندازی آن‌ها هزینه چشمگیری را برای افراد نداشته باشد‌.

این سیستم‌ها انواع مختلفی دارند که سطوح مختلفی را برای افزایش امنیت خانه‌، تامین می‌کنند‌. از دوربین‌های مداربسته گرفته تا درب‌های ضد سرقت اما کامل‌ترین و جامع‌ترین سیستمی که برای امنیت امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد ترکیبی یکپارچه از تمامی این سیستم‌ها است که امروزه آن را با نام سیستم امنیتی هوشمند می‌شناسیم‌. در ادامه به معرفی و توضیح انواع سیستم‌هایی می‌پردازیم که برای امنیت خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند‌.

درب‌های ضد سرقت

درب ورودی هر خانه اولین سپر امنیتی آن است‌ برای همین مهم است که درب خانه و ساختمان نسبت به مواردی مثل سرقت و آتش سوزی مقاوم باشند‌. همین موضوع باعث تولید درب‌های مقاومی شد که به آن‌ها درب‌های ضد سرقت می‌گوییم‌. این درب‌ها با داشتن تکنولوژی‌های خاص و آلیاژ‌های مقاومی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود می‌توانند سطح امنیتی خانه شما را تا حد زیادی افزایش دهند‌. همچنین تنوع بالای این درب‌ها باعث شده تا با داشتن سلیقه‌های مختلف بتوانید آزادانه از میان این درب‌ها‌، نوع مد نظر خود را انتخاب و تهیه کنید‌.

قفل‌های هوشمند

یکی دیگر از سیستم‌های کاربردی برای افزایش امنیت خانه قفل‌های هوشمند هستند‌. این قفل‌ها با استفاده از سیستم‌های ضد سرقتی که دارند و رمز‌های شخصی سازی شده‌ای که روی آن‌ها می‌گذارید‌، می‌توانند سطح امنیتی خانه را حد زیادی افزایش دهند‌. این قفل‌ها انواع مختلفی دارند مثل‌ قفل‌های هوشمند اثر انگشتی‌، قفل‌های رمز دار‌، قفل‌های کنترل از راه دور و‌…

قفل‌های هوشمند کاربردی برای افزایش امنیت خانه

دوربین‌های مداربسته

یکی دیگر از سیستم‌هایی که می‌تواند در افزایش امنیت خانه‌ها بسیار حائز اهمیت باشد‌، استفاده از دوربین‌های مداربسته است‌. دوربین‌های مداربسته می‌توانند اطلاعات تصویری خانه را جمع آوری کنند و شما آن‌ها در هر زمانی که خواستید مشاهده کنید‌. همچنین در صورت بروز مشکلاتی مثل سرقت می‌توانید از فیلم این دوربین‌ها برای شناسایی افراد استفاده کنید‌.

دوربین‌های مداربسته

سنسور‌های امنیتی

سنسور‌های امنیتی در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها به موارد مختلفی حساس هستند مثل سنسور‌های تشخیص حرکت‌، سنسور‌های شکسته شدن شیشه‌، سنسور‌های تشخیص نشت گاز و…

این سنسور‌ها در محل‌های مختلف خانه نصب می‌شوند و در زمانی که حادثه‌ای اتفاق بیافتد می‌توانند آژیر‌ها را به صدا در بیاورند‌. سنسور‌های پیشرفته این امکان را دارند که بتوانند به صاحب خانه هشدار بدهند و در مواردی سنسور‌های سیم کارتی می‌توانند با دادن پیام مشخصی‌، حادثه را به پلیس‌، آتش نشانی یا هر ارگان دیگری اطلاع دهند‌.

این مطلب را هم ببینید
هر آنچه که باید در مورد کاشی کاری و سنگ کاری بدانید

کامل‌ترین سیستم امنیتی‌؛ سیستم امنیتی هوشمند

حال که با سیستم‌ها و تجهیزات مختلفی که می‌توانند برای افزایش امنیت خانه مورد استفاده قرار بگیرند آشنا شدیم‌، بهتر است بدانیم که استفاده از این سیستم‌ها به صورت جداگانه می‌تواند علاوه بر هزینه زیادی که دارد مدیریت آن‌ها را نیز دچار مشکل کند‌. برای رفع این موضوع سیستم‌های هوشمندی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به آن‌ها سیستم‌های امنیتی هوشمند می‌گویند‌. این سیستم بیشتر در خانه هوشمند کاربرد دارند اما شما می‌توانید از آن‌ها در هر محلی اعم از هوشمند بودن یا هوشمند نبودن آن‌ها نیز استفاده کنید‌.

سیستم امنیتی هوشمند

سیستم‌های امنیتی هوشمند کامل‌ترین و بهترین انتخاب برای افزایش امنیت خانه هستند که می‌توانید از‌ آن‌ها استفاده کنید‌. این سیستم‌ها ترکیبی از تمامی تجهیزات امنیتی‌ای هستند که بالا‌تر به آن‌ها اشاره کردیم‌. سیستم امنیتی هوشمند یا smart security system به صورت یکپارچه تمامی سیستم‌های هوشمند را به هم متصل می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود تا سطح امنیتی خانه شما بسیار افزایش پیدا کند‌.

سیستم امنیتی هوشمند معمولا به وسیله نرم افزاری به گوشی هوشمند صاحب خانه متصل می‌شود‌. در صورتی که ورود غیر مجازی اتفاق بیافتد یا قفل درب باز شود یا نشت گازی انجام شود یا حتی شیشه‌ای شکسته شود این موضوع را به اطلاع صاحب خانه می‌رساند‌. همچنین صاحب خانه می‌تواند از هر مکانی دوربین‌های مداربسته را مشاهده کند یا از وضعیت تمامی سیستم‌ها مطلع شود و آن‌ها را مانیتورینگ کند‌.

امکان کنترل سیستم‌ها از راه دور مزیت دیگری است که سیستم امنیتی هوشمند در اختیار شما قرار می‌دهد‌. شما می‌توانید با استفاده از نرم افزار سیستم امنیتی هوشمند درب‌های خانه را قفل کنید‌، سنسور‌ها را فعال یا غیر فعال کنید و‌…

کنترل سیستم امنیتی هوشمند با تلفن همراه

کاربرد سیستم امنیتی زمانی به نهایت خود می‌رسد که با سایر سیستم‌ها خانه هوشمند یکپارچه شود‌. این یکپارچه شدن این امکان را به شما می‌دهد که مثلا در زمان نشت گاز علاوه بر اطلاع به آتش نشانی‌، بتوانید برق را نیز قطع کنید که احتمال وقوع آتش سوزی را کاهش دهید‌. یا سناریویی تعریف کنید که هنگام آتش سوزی تمامی درب‌ها و پنجره‌ها باز شوند تا علاوه بر خارج شدن دود‌، افراد نیز بتوانند از ساختمان خارج شوند‌.

نکاتی برای افزایش امنیت خانه

  • هنگام خروج از خانه از بسته بودن شیر‌های گاز مطمئن شوید‌.
  • درب‌های خانه را هنگام خروج حتما قفل کنید‌.
  • از گذاشتن کلید در مکان‌هایی بیرون خانه (به منظور قایم کردن کلید) خود داری کنید.
  • اگر در طبقات پایین ساختمان سکونت دارید برای پنجره‌ها از نرده‌های فلزی استفاده کنید‌.
  • در صورتی که قصد سفر دارید یکی از چراغ‌های خانه که از بیرون مشخص است را روشن بگذارید‌.

افزایش امنیت خانه‌؛ یکی از عاملان افزایش آرامش

با افزایش امنیت خود در خانه می‌توانید به راحتی سطح آرامش خود را در خانه افزایش دهید و خیالتان را بابت برخی از نگرانی‌هایی که دارید راحت کنید‌. امنیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه افراد با آن روبرو هستند و شاید دست کم گرفتن اهمیتی امنیت یکی از اصلی‌ترین مواردی باشد که امنیت شما را دچار مشکل کند‌.

در صورتی که قصد دارید از سیستم امنیتی هوشمند در خانه خود استفاده کنید یا درباره آن بیشتر بدانید کافیست به سایت هوش آرا مراجعه کنید‌. این شرکت با داشتن بیش از ۵ سال سابقه در حوزه ارائه خدمات هوشمند سازی و راه‌اندازی سیستم‌های امنیتی هوشمند مد نظر شما می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند‌.

, , , , , ,

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما می توانید در این یادداشت اشتراک ها را مدیریت کنید .

فهرست