کانال سازی صنعتی توسط شرکت تهویه نو

کانال سازی صنعتی

منظور از کانال سازی صنعتی، طراحی و اجرای کانال انتقال هوا جهت ایجاد تهویه مطبوع در فضاهای مورد نظر است که اجرای آن در ساختمان ها و سوله های صنعتی، آشپزخانه های صنعتی و رستوران های بزرگ ضرورت دارد.

انتقال هوا در پروژه های صنعتی بزرگ با خصوصیات متفاوتی همراه است. ابعاد کانال، ضخامت ورق فولادی، فشار و دمای هوا مواردی هستند که می توانند در کانال سازی صنعتی متفاوت باشند. اجرای کانال های صنعتی به پیمانکاران و تیم با تجربه در این زمینه نیاز دارد.

بهتر است بدانید که پروژه هایی نظیر برج ها، ساختمان های اداری و مسکونی، مغازه ها و کارگاه های کوچک جزو پروژه های صنعتی به شمار نمی آیند.

شرکت تهویه نو، با کمک مهندسین با تجربه و نیروهای کارآزموده و حرفه ای در زمینه کانال کشی و همچنین استفاده از متریال با کیفیت و درجه یک و ارائه خدمات ارزان و تولید محصولات تهویه مطبوع همچون هودهای صنعتی، انواع دمپرهای پره ای، کلاهک پره ای، انواع آبچکان و آبرو، شوتینگ زباله و عایق الاستومری رضایت مشتریان خود را جلب نموده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در زمینه کانال سازی صنعتی، می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

صنایع نفت و پتروشیمی، کارخانجات، نیروگاه ها، سوله ها، بیمارستان ها و صنایع فولاد پروژه های صنعتی به شمار می آیند، که کانال سازی صنعتی در آنها ضرورت دارد.

مکانیزم کانال سازی صنعتی

کانال سازی صنعتی با توجه به جنس ورق به چند نوع من جمله گالوانیزه، آلومینیوم، اسپیرال، فلکسیبل و از پیش عایق شده تقسیم می شوند اما اغلب به دلیل در دسترس بودن و داشتن صرفه اقتصادی از ورق گالوانیزه و یا آلومینیومی استفاده می کنند. با کانال سازی صنعتی هوای گرم یا سرد را از منبع به دریچه ها و سپس به فضای مورد نظر رسید و مجددا از طریق دریچه خروجی به کانال برگشت، وارد سیستم کانال سازی صنعتی می شود.

دریچه سقفی، دیواری و پادری از انواع درچه هایی موجود در بازار می باشند و بطور معمول دریچه رفت دارای قابلیت تنظیم بوده، اما دریچه برگشت این قابلیت را ندارد. از جمله عوامل تأثیرگذار در کانال سازی در تهران، فاصله پرتابی می باشد.

فاصله پرتابی یعنی فاصله ای که هوای خروجی بعد از دریچه می پیماید تا سرعتش به ۵۰ الی ۷۵ فوت در دقیقه برسد. این فاصله در کانال سازی صنعتی باید ۳/۲ فاصله دریچه تا دیوار روبرو باشد تا از انعکاس هوا در فضا ممانعت به عمل آورد.

سرعت هوا در کانال های صنعتی

سرعت هوای بسته به نیاز پروژه و محاسبات مهندسی و طراحی میتواند متفاوت باشد. ولی به طور معمول سرعت هوا در کانال اصلی ۱۸۰۰fpm در نظر گرفته می شود.

در کانال سازی صنعتی سرعت اجرا از اولویت های مهم می باشد که کانال سازی صنعتی جهت افزایش سرعت تولید داکت هوا باید از ماشین آلات اتوماتیک استفاده نماید. همچنین جهت افزایش سرعت  نصب کانال هوا نیاز به شیوه ها و تجهیزات به روز می باشد.

منبع : مینویسم

 

 

این مطلب را هم ببینید
استاندارد فاصله ستون در سقف وافل چیست؟

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست