صعود تاجگذاران جدید در صنعت فولاد، چالش‌ها و فرصت‌های بازاریابی تیرآهن

صنعت فولاد

برندهای مختلف، سایزها و وزن‌های متفاوت در تیرآهن‌، باعث شده که تولیدکنندگان سخت‌تر بتوانند بازار هدف خود را مشخص کرده و با مشتریان هدف خود ارتباط بگیرند. از سویی دیگر، انتخاب برای مشتریان سخت‌تر شده و ممکن است در این میان با انبوهی از انواع تیرآهن مواجه شوند.

در این بازار پررقابت امروز، کلید موفقیت در دستان علم بازاریابی است. این که بتوان با کمک آن، محصول درست را به دست مشتریان هدفمند رساند. در این شرایط که هر روزه بر تعداد تولیدکنندگان و فروشندگان آهن آلات اضافه می‌شود، استفاده از جادوی بازاریابی است که می‌تواند ایجاد تمایز کند.

همانطور که در یک اقلیم دو پادشاه نمی‌گنجد، در بازار آهن‌آلات نیز با وجود صدها مدعی تاج‌گذاری، کسی پیروز میدان خواهد شد که از همه ظرفیت‌های بازاریابی در این حوزه بهره ببرد. در ادامه با بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بازاریابی در تیرآهن، به ظرفیت های این حوزه بیشتر پی خواهیم برد.

کلمه کلیدی قیمت تیرآهن، یک شاخص مهم در بازاریابی فولاد

بازار فولاد هنوز هم ظرفیت‌های بالاتری در بازاریابی سنتی به نسبت بازاریابی دیجیتال دارد. اما با کمی بررسی بیشتر می‌توان به قدرت تکامل‌بخش بازاریابی دیجیتال در این حوزه پی برد. اگر کمی به اطرافمان دقت کنیم، از بنرهای تبلیغاتی اینترنتی تا بیلبوردهای بزرگ در سطح شهر را می‌بینیم که در حال تبلیغ یک تولیدکننده و یا بازرگانی آهن‌آلات هستند.

توجه به رقابت در کلمات کلیدی مهم مثل قیمت تیرآهن و میزان تبلیغات روی آن در تبلیغات کلیکی، نشان‌دهنده رقابت زیاد در این حوزه است. در نتیجه برای موفقیت در بازاریابی و فروش تیرآهن باید از همه ظرفیت‌های آنلاین و آفلاین استفاده کرد.

ظرفیت‌های بازاریابی سنتی و دیجیتال در فروش تیرآهن

تیرآهن یک محصول پرتقاضا در صنعت ساختمان محسوب می‌شود. در نتیجه به عنوان یک کالای پرمصرف، نیازمند استفاده از همه پتانسیل‌های بازاریابی برای جذب مخاطب هدف است. اما آیا از همه پتانسیل‌های آفلاین و آنلاین می‌توان در زمینه آهن آلات و به شکل مشخص‌تر، تیرآهن استفاده کرد؟ در ادامه به بررسی فرصت‌هایی که ابزارهای بازاریابی در اختیارمان می‌گذارند، می‌پردازیم.

بازاریابی سنتی، پربازده‌ترین کانال جذب مشتری

اگر در بازار آهن مشغول به کار باشید، حتماً می‌دانید که فروش سنتی همچنان اولین و تاثیرگذارترین بخش در یک مجموعه است. در نتیجه برای موفقیت در بازار آهن و بازاریابی تیرآهن، باید از روش‌های آن استفاده کنید.

ایجاد ارتباطات هدفمند و شبکه‌سازی در بین آهن‌فروشان و فعالان ساختمان از مهم‌ترین بخش بازاریابی آفلاین است. تصور کنید که با یک شبکه‌سازی هدفمند می‌توانید به راحتی به تأمین کنندگان دسترسی داشته باشید و از سویی دیگر، مشتریان هدفمند خود را پیدا کنید.

صنعت فولاد

بازاریابی دیجیتال، فرصتی برای بیشتر دیده شدن

بازاریابی دیجیتال می‌تواند مکمل بازاریابی آفلاین در حوزه آهن‌آلات باشد. رقابت بالا در کلمات کلیدی مهمی مثل قیمت تیرآهن، قیمت تیرآهن ۱۶ و قیمت تیرآهن ۱۴ به عنوان پرکاربردترین سایزهای این محصول، نشان‌دهنده رقابت بالایی است که در این حوزه وجود دارد.

استفاده از فرصت‌هایی که داشتن یک سایت استاندارد در اختیار شما می‌گذارد، می‌تواند شما را میان آهن فروشان سنتی متمایز کند. از سویی دیگر، با داشتن یک استراتژی درست و اصولی، می‌توان از سایر رقبا که پیش‌تر وارد تجارت دیجیتال شده‌اند، پیشی گرفت.

استفاده از سئوی سایت، تبلیغات کلیکی مانند گوگل ادز، کمپین‌های تبلیغاتی بنری و همسان، استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پررنگ‌تر کردن حضورتان در فضای مجازی، همه از فرصت‌های بی‌شماری است که بازاریابی دیجیتال در اختیارتان می‌گذارد.

قیمت روز تیرآهن، مهم‌ترین نیاز کاربران دیجیتال در حوزه آهن آلات

قطع به یقین، مهم‌ترین بخش بازاریابی، شناخت مخاطبان و پاسخ به نیازها و درخواست‌های آنان است. با شناخت بازار آهن‌آلات، می‌توان گفت که مهم‌ترین درخواست مصرف‌کنندگان و حتی تأمین‌کنندگان تیرآهن، قیمت روز تیرآهن است. چرا که تیرآهن، به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای صنعت ساختمان از عوامل متفاوتی مثل اقتصاد داخلی و جهانی تأثیر می‌گیرد. بنابراین دانستن قیمت روز تیرآهن یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مخاطبان این حوزه است.

این مطلب را هم ببینید
پیش بینی پروژه های معماری در سال 2021

برای مثال در شرکت فولادسازان راه ابریشم که با برند فولادینو شناخته می‌شود، قیمت روز تیرآهن در سایزهای متفاوت مانند قیمت تیرآهن ۱۶ و ۱۴ و هم‌چنین در همه برندها، هر روز به روزرسانی شده و مخاطب را به نیاز اصلی خود می‌رساند.

برای مثال در اینجا می‌توانید قیمت تیراهن ۱۴ را در انواع برندها ببینید و از لحظه‌ای بودن آن مطمئن باشید.

قیمت تیرآهن ۱۶ و ۱۴، کالاهای پرمصرف با هزینه کلیک بالا

یکی از مهم‌ترین بخش‌های تعیین بودجه برای بازاریابی دیجیتال، توجه به رقابت کلمات کلیدی و میزان سرچ آن‌هاست. دو سایز مهم ۱۴ و ۱۶ از پرکاربردترین سایزهای تیرآهن در صنعت ساختمان هستند. به‌طبع وقتی تقاضا بیشتر باشد، میزان سرچ نیز بالاتر بوده و رقابت در این کلمات کلیدی بیشتر می‌شود.

برای آن که بتوان در بازاریابی دیجیتال این محصولات موفق بود، باید از استراتژی‌های پیچیده‌تری استفاده کرد و از چندین شیوه بازاریابی به صورت درآمیخته بهره برد، برای مثال سئو در کنار گوگل ادز و یا تبلیغات ادنتورک‌ها مانند یکتانت و مدیااد. در نتیجه برای آن که بتوانید از رقبای خود در کلمات کلیدی مهم مثل قیمت تیرآهن ۱۶ و قیمت تیرآهن ۱۴ پیشی بگیرید، باید استراتژی قدرتمندی در استفاده از چندین شیوه بازاریابی داشته باشید.

افیلیت مارکتینگ، روشی نوین در بازاریابی دیجیتال اما باسابقه در بازار سنتی

از دیگر روش‌های بازاریابی تیرآهن می‌توان به افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اشاره کرد. این شیوه که در بازاریابی سنتی سابقه زیادی دارد، همان فروش پورسانتی است که یک فرد با فروش محصولات یک کارخانه و یا یک بنگاه فروش تیرآهن، درصدی از سود را دریافت می‌کند.

اما در شیوه آنلاین، با همکاری سایت‌های مختلف و لینک‌دهی به سایت اصلی فروش، این اتفاق می‌افتد. شما می‌توانید با سایت‌های ساختمانی، سایت‌های خبری و اقتصادی، خبرگزاری‌های تخصصی برای اعلام مناقصه‌ها و … همکاری در فروش را انجام دهید. این شیوه نوین که کمتر در بازارآهن مورد استفاده قرار گرفته، می‌تواند تمایزی بزرگ در حرفه شما ایجاد کند و گستره مشتریان شما را بیشتر کند.

صنعت فولاد

محدودیت‌های بازاریابی تیرآهن

در بازاریابی آهن‌آلات محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که یک استراتژیست را ملزم به داشتن خلاقیت بیشتر برای رسیدن به نتیجه می‌کند. برای مثال، نمی‌توان از بازاریابی محصول استفاده کرد و تنها باید تمرکز اصلی را روی خدمات مانند هزینه باربری، زمان تحویل کالا و … گذاشت.

هم‌چنین از شیوه‌های نوین مارکتینگ مانند مارکتینگ اتومیشن و … کمتر می‌توان بهره برد. هرچند یک مارکتر باهوش، هرگز هیچکدام از ابزارها را کنار نمی‌گذارد و همیشه شیوه‌ای برای استفاده از آن‌ها پیدا می‌کند.

هم‌چنین این حوزه به این دلیل که رفتار خرید کاربران آن به صورت ROPO (Research Online Purchase Offline) است، بازاریابی آفلاین و آنلاین را بیش از هر کسب‌وکار دیگری به تیم فروش و روابط عمومی متصل می‌کند و این درهم آمیختگی باعث سخت‌تر شدن تحلیل گزارشات و بررسی نقاط ضعف و قدرت می‌شود. بدون شک خلاقیت و دانش در کنار یکدیگر می‌تواند مشکلات این چنینی را حل کرده و ما را به یک راهکار درست در این زمینه می‌رساند.

به طور کل برای موفقت در بازار آهن و مخصوصاً تیرآهن به عنوان یک کالای پرمصرف و پر رقابت، استفاده از همه ابزارهای بازاریابی ضروری است. این ابزارها به صورت چرخ‌دنده‌هایی هستند که در همراهی و همکاری با یکدیگر باعث حرکت رو به جلو می‌شوند. در نتیجه برای آن که بتوان از میان صدها نام آشنا و ناآشنا در حوزه آهن آلات شنیده شد، باید از همه آن‌ها به صورت هوشمندانه‌ای بهره برد.

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست