راهنمای انتخاب درب برای مطب ها و مراکز پزشکی

درب پلی ووددرب پلی وود از نمونه بهترین درب‌های ضد آب است که در ساختار آن از براده‌های چوب و پلیمر استفاده می‌شود. ترکیب ماده پلیمر موجود در این نوع درب سبب ضد آب

بودن آن شده که در موارد زیادی به استفاده مفید از این محصول منجر می‌شود. علاوه بر موارد کاربرد آن در سرویس‌های بهداشتی از این نوع درب برای مطب‌ها و مراکز پزشکی نیز استفاده می‌شود.

در این مطلب ضمن معرفی درب پلی وود، به بررسی موارد کاربرد این نوع درب در مراکز بهداشتی و بیمارستانی پرداخته و به ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

تا انتهای متن با ما همراهی کنید.

درب پلی وود: هنر و صنعت در یک قاب!

درب پلی وود، از محصولات پرکاربرد و جذابی است که با ترکیبی خاص و مناسب برای مکان‌های مرطوب یا در معرض تماس با آب ساخته می‌شود. این نوع درب به‌دلیل استفاده از مواد رزینی و پلی ویژنیل و نیز ماده رزین در ساختار خود، به‌عنوان یک انتخاب عالی در برابر ضربه و تورم مطرح است. این مزیت، به‌خصوص در محیط‌های آلوده یا در معرض آلودگی مانند بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی بسیار خوب عمل کرده و امکان اجرای بهینه نکات بهداشتی را برای کاربران فراهم می‌کند.

در طول مراحل تولید درب پلی وود، رطوبت چوب به شکل کامل از آن گرفته می‌شود. این فرایند اجازه رشد را از باکتری‌ها و سایر آلودگی‌های محیطی را گرفته و شرایط را از نظر بهداشتی کنترل می‌کند. این ویژگی ممتاز باعث می‌شود درب پلی وود به محصولی بهداشتی و آنتی‌باکتریال تبدیل شده و برای مواردی مانند درب مطب و مراکز پزشکی به پیشنهادی ایده‌آل تبدیل ش


درب ضد آبدرب های پلی وود: زیبا، اقتصادی، زیست محیطی! 

درب‌های پلی وود یا پلیمریک وود در واقع از ترکیب چندین ماده سازنده ساخته می‌شوند. این مواد شامل چوب با مقادیر متفاوت، پلاستیک، رنگ، رزین، و برخی مواد شیمیایی هستند. با توجه به نوع چوب مورد استفاده، این درب‌ها می‌توانند با دقت بالا و طرح‌های چوبی مختلفی تولید شوند.

در تهیه این نوع درب‌ها از ترکیب براده چوب و پلیمر استفاده می‌شود که وجود ماده پلیمر سبب ضد آب شدن درب می‌شود.

ضمن آنکه وجود چنین ویژگی زیست محیطی قابل توجه درب پلی وود، باعث عدم قطع شدن درختان بیشتر برای تولید چوب شده و در حفظ جنگل‌ها بسیار مهم و کاربردی است.

پلی وود مقاومت بالایی در برابر تغییرات شرایط آب و هوایی نیز داشته و نیاز به نگهداری و تعمیرات کمتری نسبت به درب‌های چوبی معمولی دارد. این درب‌ها از دو لایه تشکیل شده‌ که هسته آن‌ها پلی استایرن یا پلی یورتان است. ضخامت آنها نیز اغلب بیش از درب‌های چوبی بوده و برای مناطقی با هوای سرد و یا گرم مناسب هستند.

این درب‌ها در طرح‌های چوبی متنوعی عرضه شده و در محیط‌های خانگی و تجاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین درب‌ه پلی وود از نظر قیمت نسبت به نمونه‌های چوبی سنتی قدری گران‌تر هستند، اما با توجه به مزایای آنها هزینه اضافی قابل قبول به نظر می‌رسد. علاوه بر این، این درب‌ها قابلیت نصب راحتی دارند و نیازی به استفاده از مهارت و ابزارهای خاصی برای نصب آن‌ها نیست.۴۴

خرید درب پلی وودنکته مهمی که باید در خرید درب‌های پلی وود مورد توجه قرار داد، کیفیت و برند محصول است. برای خرید درب‌های با کیفیت و برندهای معتبر، بهتر است از فروشگاه‌هایی که در این زمینه تخصص دارند و بازار این محصولات را به خوبی می‌شناسند، خریداری کنید. همچنین قبل از خرید درب پلی وود، باید از مشخصات فنی و مقاومت این درب‌ها اطمینان حاصل کرد و با مشاوره کارشناسان فنی دُرناب، بهترین گزینه را انتخاب کرد.

۷ نکته مهم در انتخاب درب بیمارستانی پلی وود!

درب‌های بیمارستانی پلی وود از موارد حیاتی در بخش بهداشت و درمان هستند. برای انتخاب بهترین درب باید به ایمنی، مقاومت در برابر باز و بسته شدن مکرر، سازگاری با شرایط محیطی و تجهیزات پزشکی، ضدعفونی و قابل شستشو، سبک و قابل حمل و محدود کننده یا عایق صدا توجه کرد.

این مطلب را هم ببینید
چه عواملی بر قیمت تیر آهن در بازار اثر گذار هستند؟

به‌علاوه درب باید از جنس مقاوم باشد و قابلیت نصب و تعویض آن نیز مد نظر قرار گیرد. درب پلی وود با کمک طراحی و تکنولوژی پیشرفته، در بخش خدمات بهداشتی و درمانی راحتی و سهولت کاربرد و مهم‌تر از همه فضای بهداشتی و قابل اعتماد فراهم می‌کند.

در این قسمت برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که به انتخاب درب پلی وود برای فضاهای بیمارستانی منجر می‌شود با هم مرور می‌کنیم:

  • ایمنی: انتخاب درب بیمارستانی پلی وود با ایمنی بالا از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری می‌کند. درب‌های پلی وود به حد لازم مقاوم بوده و مانع از ورود بی‌رویه و ناخواسته افراد متفرقه به این محیط می‌شوند.
  • مقاومت بالا و دوام در برابر باز و بسته شدن مکرر: درب بیمارستانی پلی وود با قابلیت تحمل باز و بسته شدن مکرر، نیاز به تعویض و تعمیرات کمتری دارد و از این جهت گزینه‌ای اقتصادی به‌شمار می‌آید.
  • سازگاری با شرایط محیطی: درب باید به شرایط محیطی بیمارستان نظیر تغییرات دما، رطوبت و ضربه‌ها، مقاومت کند. ویژگی که در درب پلی وود به‌خوبی قابل مشاهده است.
  • ضدعفونی و قابل شستشو: درب باید با مواد ضدعفونی قابل شستشو و تمیز کردن باشد تا از گسترش عفونت جلوگیری کند. در این مورد نیز درب‌های پلی وود گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.
  • سبک و قابل حمل: درب باید سبک بوده و حمل و نصب آن به راحتی انجام شود. موردی که در ساخت درب پلی وود در نظر گرفته شده است.
  • عایق صوت محدود کننده صدا: درب بیمارستانی پلی وود با قابلیت محدود کنندگی صدا ، به بیماران و پرسنل کمک می‌کند تا از مزاحمت صدایی جلوگیری کنند.
  • سازگار با تجهیزات پزشکی: درب باید با تجهیزات پزشکی نظیر سیستم‌های کنترل دما و برق، مطابقت داشته باشد که درب پلی وود این ویژگی را داراست

درب بیمارستانی

سخن آخر

درب پلی وود به‌دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، سایش و حرارت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای محیط‌های پزشکی و درمانی است. برای انتخاب درب مناسب برای مطب خود، به عواملی مانند ظاهر، کیفیت ساخت، امنیت و همچنین ارزش آماده‌سازی و نصب توجه کنید.

همچنین هنگام تهیه درب برای چنی مراکزی، باید مطمئن شوید که درب انتخابی با استانداردهای بهداشتی و آتش‌نشانی سازگاری دارد. هزینه نصب و نگهداری نیز در تعیین قیمت درب پلی وود باید در نظر گرفته شود. با توجه به این عوامل، در انتخاب درب پلی وود، از مزایای این نوع درب در برابر دیگر گزینه‌ها برای محیط‌های پزشکی و درمانی بهره‌مند خواهید شد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با تنوع این محصولات، از سایت معتبر برند پلی وود دیدن کرده و از مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه دُرناب نیز برخوردار شوید.

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست