درب لولا مخفی چیست و چگونه کار میکند؟

درب لولا مخفی یا درب فریم لس، به دربی گویند که چهارچوب آن در دیوار پنهان شده و هم سطح دیوار است. این نوع درب لولای مخصوص به خود را دارد که به آن لولای مخفی یا فریم لس می گویند. در این مقاله مشخصات کامل درب لولا مخفی و نحوه استفاده از آن را به طور کامل توضیح میدهیم.

درب لولا مخفی

کاربرد لولای مخفی؟

اگر به ظاهر درب‎های اتاقی ساختمان‌ها توجه کنید، می‌توانید جزئیات تمام را درباره لولا‌های آن‌ها ببیند. اما چرا باید لولای درب مشخص باشد؟

این مشخص شدن لولای درب باعث پایین آمدن زیبای و کیفیت کار می‌شود. بسیاری از مردم امروزه به دنبال راهکارهای بهتری برای مشخص نشدن لولا درب‌های خود هستند. استفاده از دربی که لولا مخفی داشته باشد، میتواند این مشکل را حل کند. البته بسیاری هستند که سعی در آن دارند که لولای مخفی را روی درب معمولی کار کنند. همین ابتدا بدانید که این شدنی نیست.

بهتر است برای اینکه لولای درب شما مشخص نباشد از درب فریم لس یا لولا مخفی استفاده کنید. برای مشاهده انواع درب‌های فریم لس یا لولا مخفی کلیک کنید.

کاربرد لولای مخفی

ویژگی های لولای مخفی

لولاهای مخفی به کار رفته در درب‎های توکار دارای رگلاژ در ۳ جهت هستند که می‌توانند تا ۱۸۰ درجه چرخش داشته باشند. جنس آن‌ها از برترین و باکیفیت ترین یراق آلات آلمینویمی است که به هیچ عنوان دچار پوسیدگی یا زنگ زدگی نمی‌شوند. یراق آلات در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، سفید و مشکی برای این درب‌ها استفاده می‌شود. این لولاها انعطاف پذیری بسیار زیادی دارند و بسیار نرم هستند. حین باز و بسته شدن به هیچ عنوان صدای اضافی ایجاد نمی‌کنند.

لولا مخفی از ۲ بخش تشکیل شده است یک بخش از آن در چهارچوب درب نصب شده و بخش دیگر به بدنه درب متصل است و به طور کامل دیوار و درب را برهم منطبق میکند. به گونه‌ای که هیچ فاصله‌ای مشخص نیست. طوری که انگار درب به طور کاملا طبیعی به جای اتصال به چارچوب به دیوار متصل است.

درب لولا مخفی یا توکار چگونه کار میکند؟

این دربها با استفاده از چارچوب‌های آلمینیومی با کیفیت بالا در دیوار به صورت توکار ساخته می‌شوند و تکنولوژی ساخت و طراحی آن به گونه ای است که، چارچوب و روکوب را در این درب حذف کرده و کارکرد آن با داشتن لولا و قفل های مگنتی و آلمینیومی با کیفیت، بسیار بهتر، از درب های معمولی است.

برای این نوع درب‌ها، بسته به انواع ارتفاع آن‌ها از ۳ تا۵ لولای توکار استفاده می‌شود. وزن هر لولا تقریبا ۳۰ کیلو است.

تاریخچه درب فریم لس

اولین بار در سال ۲۰۰۲ یک شرکت ایتالیایی علاقه مند به سبک مینیمال اولین درب با لولای مخفی را طراحی کرد و آن را با نام درب frameless به بازار عرضه کرد. این سبک از طراحی بسیار پرطرفدار شد و مورد توجه تمام آرشیتکت‌ها قرار گرفت. تقریبا در اوایل سال دهه ۹۰ این سبک از طراحی به ایران راه یافت. در ابتدا کمپانی‌های معروف وارد کننده درب‌های کشورهای دیگر بودند. اما زمان زیادی طول نکشید که بسیاری از شرکت و برندهای بزرگ ایران مثل هومچه شروع به ساخت، ارائه و واردات انواع درب frameless یا همان لولا مخفی کردند. بنابراین این سبک از درب و پنجره‌ها در معماری ایران راه یافت و فراگیر شد.

تولید کننده‌های داخلی نیز بسیار فوق العاده این نوع درب را طراحی می‌کنند و از باکیفیت ترین چوب‌ها در طراحی درب های لولا مخفی چوبی استفاده می‌کنند.

درب لولا مخفی یا توکار

از چه رنگی برای درب اتاقی توکار استفاده کنیم؟

اگر علاقمند به سبک ساده و مینیمال هستید، میتواند رنگ درب و دیوار را یکسان انتخاب کنید. درب‌های فریم لس چوبی، کیفیت بسیار بالایی دارند و رنگ پذیر هستند، بنابراین شما میتواند از انواع پوشش‌های رنگی مثل رنگ‌های ساختمانی، میکروسمنت و هر رنگ دیگری استفاده کنید.

این مطلب را هم ببینید
اصول مهندسی پمپ آب و پمپ آب خانگی

البته استفاده از روکش‌های چوبی یا pvc نیز انتخاب فوق العاده‌ای هستند.

سخن پایانی

میتوانید برای زیبایی بیشتر و داشتن دکوری مدرن از این درب‌ها استفاده کنید. برای مشاوره، توضیحات بیشتر و خرید درب توکار میتوانید به سایت هومچه مراجعه کرده و توسط کارشناس‌های فروش این برند مشاوره شوید.

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست