یکی از قسمت های مهم هر ساختمانی بخش ورودی و درب آن می باشد و نکته کلیدی که همیشه باید در انتخاب درب ورودی ساختمان به آن توجه کافی را داشته باشید این است که قبل از خرید حتما از تعدادی از فروشندگان و تولیدکنندگان درب چوبی، استعلام قیمت بگیرید و همچنین اطلاعاتی کلی در مورد انواع چوبی که در ساخت درب ها مورد استفاده قرار گرفته و البته کیفیت متریال به کار رفته جمع آوری کنید .

قیمت درب چوبی

انواع درب ورودی چوبی

بیشتر درب های لابی به صورت کامل از چوب ساخته می شوند. متداول ترین چوب هایی که برای این کار مصرف می شوند چوب روسی و راش می باشند که به دلیل بافت مستحکمی که دارند ، بر خلاف درب های روکشی ، به عنوان درب ورودی اصلی استفاده می شوند . درب لابی چوبی از نظر زیبایی و دوام می توانند جزو بهترین درب های موجود در بازار باشد اما به دلیل استفاده از چوب طبیعی در ساخت آن نیاز به مراقبت و نگهداری خاص خود را دارد و در مقابل شرایط محیطی حساسیت زیادی دارند.

قیمت درب های ورودی چوبی

از دیگر مواردی که باید در هنگام انتخاب درب برای منزل خود به آن توجه کنید قیمت درب است که معمولا نوع چوبی آن قیمت نسبتاً بالایی دارد البته در کنار این قیمت بالا نمی توان از مزایا و زیبایی های چوب طبیعی به راحتی عبور کرد و پیشنهاد می کنیم اگر محدودیتی از نظر بودجه ندارید، حتما از درب های چوبی برای تجهیز فضای مسکونی یا اداری خود استفاده کنید چرا که باعث ایجاد جلوه ای بسیار متفاوت و شیک در بخش ورودی آپارتمان شما می شود.

درب ورودی شیشه خور

اگر علاقمند به استفاده از نور طبیعی و روشنایی بیشتر بخش لابی و ورودی خود هستید می توانید از یک درب شیشه خور بهره ببرید تا هم در مصرف چوب و حفظ محیط زیست سهیم باشید و هم بتوانید علاوه بر استفاده از نور طبیعی در مصرف برق هم صرفه جویی کنید.

درب ورودی شیشه خور

قیمت درب لابی چوبی پایین تره یا فلزی؟

به عقیده بعضی از افراد ، ایمنی و امنیت درب فلزی بیشتر از درب لابی چوبی است. و همچنین در بیشتر موارد قیمت درب چوبی بالاتر از درب های فلزی و فرفورژه در می‌آید و به همین دلیل این افراد درب های غیر چوبی را ترجیح می‌دهند. البته همیشه هم این موضوع که قیمت درب های چوبی بیشتر از انواع دیگر درب در می‌آید صادق نیست و از همه مهم تر اینکه زیبایی و ظرافت یک درب لابی تمام چوب بسیار بیشتر از درب های فلزی است و به همین خاطر درب های چوبی در اولویت طراحان داخلی و معماران قرار دارد.

در قیمت درب چوبی چه عواملی تاثیر گذار هستند؟

عوامل مختلفی در تعیین قیمت درب لابی ساخته شده با چوب تاثیرگذار هستند که مهمترین آنها نوع چوب به کار رفته از نظر جنس و ایرانی و خارجی بودن آن است. البته معمولاً نوع رنگی که در تولید درب ورودی مورد استفاده قرار می گیرد حائز اهمیت است چرا که معمولاً از رنگ های گران قیمت و مخصوص مانند رنگ پلی اورتان و پلی استر در ساخت این گونه درب ها استفاده می شود که این امر خود باعث افزایش قیمت تمام شده می شود.

عامل دیگری که می تواند باعث افزایش قیمت درب لابی شود نوع طراحی می باشد. درب های طرح دار معمولا با استفاده از ماشین آلات CNC و یا به شکل دستی تولید می شود. در واقع فاکتور زمان صرف شده برای تولید درب هم می تواند به نوعی در قیمت تاثیر زیادی داشته باشد.

تفاوت درب HDF و MDF

تفاوت درب HDF و MDF در چیست؟

درب های ام دی اف تفاوت چندانی با درب اچ دی اف ندارند. فقط درب های ام دی اف از چوب ملچ که گونه‌ای درخت جنگلی است به عنوان روکش استفاده می‌کنند. چوب ملچ دارای بافتی درشت و نیمه سخت است که آن را در برابر ضربه و خمش مقاوم می‌کند بنابراین بر روی دستگاه برش CNC از نظر طراحی محدودیتی برای این گونه درب ها وجود ندارد و مانند درب تمام چوب لابی قابلیت اجرای طرح های مختلف بر روی سطح چوب وجود دارد . بنابراین دربهای ام دی اف نسبت به دربهای اچ دی اف به دلیل استفاده از چوب طبیعی به عنوان روکش دارای استحکام بالاتری هستند.

این مطلب را هم ببینید
پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1403

انواع درب چوبی با روکش مصنوعی

روکش های مصنوعی لایه های کاغذی هستن که با استفاده از رزین های مخصوص مانند ملامین فرمالدئید ساخته می شوند که بر روی صفحات ام دی اف ، اچ دی اف و نئوپان پوشانده می‌شوند بنابراین یک درب لابی (با روکش مصنوعی) نسبت به یک درب تمام چوب لابی دارای هزینه ی کمتری است و بصرفه تر خواهد بود ولی درب های تمام چوب قاعدتا دوام و استحکام و طول عمر بالاتری دارند. {منبع}

ابعاد درب ورودی لابی چوبی

با توجه به مشخصات فنی درب های لابی یک و نیم لنگه عرض های کمتر از ۱۵۵سانتی متر را در نظر می گیرند با توجه به اینکه بر اساس نوع ساختمان ها معمولا عرض های مختلفی برای درب لابی در نظر می گیرند، اما باز شو اصلی درب های یک و نیم لنگه ۹۵ سانتی متر می باشد. درب لابی چوبی معمولا در دو نوع مختلف وجود دارند:

  •  درب لابی ساختمان با درب اصلی بازشو که حدود ۹۵ تا۱۰۰ سانتی متر می باشد و ساختار آن ها از شیشه و شبکه  فلزی آلومینیوم می باشد که در این میان درب های کتیبه ای طرفداران زیادی دارد.
  • درب لابی دو لنگه بدون کتیبه و شیشه درب های چوبی که در عرض های بزرگتری هستند به ابعاد مشخصی محدود می شوند. ولی امکان ساخت درب لابی تمام چوب با ابعاد سفارشی وجود دارد.

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست