دیاکوگستر پیشرو در تولید پیچ و مهره ساختمانی

شرکت هایی متعددی در زمینه ساخت و ساز فعالیت می کنند که نشان از بازار داغ این صنعت دارد. با توجه به بازار بسیار خوبی که وجود دارد تولید کنندگان زیادی برای تولید محصولات مورد نیاز این صنعت دست به کار شده و کالاهای متفاوتی را به بازار تزریق می نمایند.

با توجه به تعدد شرکت های تولید کننده پیچ و مهره حالا یافتن کالایی مناسب و با کیفیت در دستور کار قرار می گیرد، که علاوه بر کیفیت مناسب از قیمت خوبی نیز برخوردار باشند و استفاده از آن مقرون به صرفه باشد و هزینه های زیادی را به سازنده تحمیل ننماید

تولید پیچ و مهره ساختمانی

نکته ی بسیار مهمی که در این زمان باید بدانید استفاده از کالایی که متناسب با کاربری مورد نظر باشد بسیار اهمیت دارد. با توجه به تنوع و وجود طرح های متعددی که از پیچ و مهره ساختمانی در دسترس می باشد فرآیند کار را بسیار مهم کرده و در صورت اشتباه در انتخاب مشکلات بزرگی را به وجود می آورد.

آشنایی بیشتر با پیچ و مهره ساختمانی

برای آشنایی بیشتر با پبچ و مهره مورد استفاده در ساختمان نیاز است تا در ابتدا پروژه خود را شرح داده و بررسی نمایید که از چه کالایی در چه مکانی می خواهید استفاده کنید تا در زمان تهیه آن با پیش زمینه علمی و کاملا تحقیق شده آن را خریداری نمایید.

مسئله مهمی که در این زمان باید با دقت فراوان آن را مورد بررسی قرار دهید جنس مورد نظر است که از چه مواد اولیه ای ساخته شده باشد که بتواند در کاربری مورد نظر بهترین کارایی را از خود به نمایش بگذارد و در دراز مدت نیز کیفیت خود را از دست ندهد.

فولاد، استیل، پلاستیک و… مواد اولیه ای هستند که برای ساخت این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. پیشنهاد ما این است که با توجه به دوام و مقاومت بالای محصولات فولادی از این دست پیچ ها استفاده نمایید، زیرا این اطمینان را برای شما به وجود می آورد که می توانید به راحتی از آن ها، بدون ترس از خرابی و یا دفرمه شدن استفاده نمایید.

البته باید این نکته را نیز بیان کرد که مواد و ترکیبات متعددی در زمان تولید به این فولاد افزوده می شود و مقاومت آن را به شکل شگفت انگیزی افزایش می دهد. یکی از این ترکیبات کربن می باشد، در صورتی که محصولی کربن بیشتری داشته باشد سختی آن نیز افزوده می شود.

پیچ و مهره صنایع دیاکوگستر یکی از شرکت های پیشرو در این صنعت می باشد که توانسته با استفاده از برترین تکنولوژی های روز دنیا برای تولیدات خود استفاده نمایید و این اطمینان را برای مشتریان به وجود آورد که محصولات ساخته شده در این مجموعه از استانداردهای لازم برخوردار می باشند و به راحتی در هر کاربری می توان از آن ها استفاده نمود.

استانداردهایی که برای تولید پیچ و مهره ساختمانی مورد نیاز است

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان تولید این محصولات باید از آن تبعیت شود و حتما قوانین آن مورد استفاده قرار گیرد، استاندارد می باشد. برای ساخت و آماده کردن یک استاندارد دانشمندان زیادی دست به کار شده اند تا برای ساخت یک کالا هر شخصی به صورت دست ساز این کار را انجام ندهد و از قوانین موجود استفاده کند.

این عاملی است که باعث شده تمامی کالاهای موجود کیفیت یکسان داشته باشند و به راحتی بتوانید برای کاربری خاص خود در هر نقطه از دنیا محصول مورد نظر را تهیه نمایید. در نتیجه اگر شرکتی از آن ها استفاده نکند محصول ساخته شده کارایی لازم را نداشته و اطمینان خاطر را ایجاد نمی نماید و البته مورد استقبال خریداران قرار نمی گیرد.

استانداردهای زیادی توسط مجامع بین المللی ارائه شده است که برای ساخت پیچ و مهره های ساختمانی موجود می باشد. از جمله مهمترین و پرکاربردترین آن ها می توان به استانداردهایی ارائه شده توسط ASTM اشاره کرد که در زیر مجموعه آن استانداردهای زیادی وجود دارد. از جمله آن ها می توان به ASTM A490، ASTM A320 و… اشاره کرد.

این مطلب را هم ببینید
نمودار قیمت میلگرد اصفهان، پر فروش ترین میلگرد ایران

البته در این مسیر بنیاد DIN نیز دست به کار شده و قوانینی را برای ساخت محصول ارائه کرده است که در کمل تعجب کیفیت بی نظیری را به محصول نهایی هدیه می دهد. از جمله این استانداردها که برای کلاس های مختلف پیچ های ساختمانی استفاده می شود DIN 6114، ۶۱۱۵ و… اشاره کرد که در هر پروژه ای با حجم کاری می توان از آن استفاده نمود.

الزامات مورد نیاز برای تولید پیچ و مهره ساختمانی

برای ساخت و فراهم آوردن این محصولات که در زمره کالاهای استراتژیک قرار می گیرند نیاز است تا مجموعه ای استاندارد و مجهز آماده نمود که بتوان به وسیله تجهیزاتی که وجود دارد هر کالایی را تهیه و تولید کرد.

از جمله تجهیزاتی که برای تولید پیچ و مهره ساختمانی مورد نیاز است دستگاه برش، دستگاه تراش که به صورت دستی و CNC در بازار موجود می باشد، دستگاه های به وجود آورنده رزوه، فورج و کوره های مورد نیاز، قالب و دستگاه های پرس و همچنین تجهیزاتی که برای آزمایشات مورد نیاز است از الزامات کارگاهی برای یک مجموعه می باشد.

شرکت های زیادی تمامی تجهیزات را در اختیار نداشته و کمتر مجموعه ای را می توان نام برد که تجهیزات کامل آزمایشگاهی را در اختیار داشته باشد. تولیدی پیچ و مهره دیاکوگستر از جمله آن معدود تولید کنندگانی است که با دارار بودن مهندسین و پرسنلی متخصص پای در عرصه تولید گذاشته است و سالیان سال است در تولید این محصولات فعالیت می کند و سبد محصولات بسیار گسترده ای را به وجود آورده است.

آیا برای اتصالات سازه می توان از پیچ و مهره استفاده کرد؟

سازه های فلزی یکی از روش های ساخت هستند که در صورت استفاده از آن سرعت پیاده سازی به شدت افزایش پیدا می کند و به این دلیل است که بیشتر برج های بلند مرتبه را با استفاده از این روش می سازند.

حالا نکته ای که بسیار مورد اهیمت است اتصالات موجود در این سازه می باشد که به چه طریقی به هم متصل می شوند. برای به انجام رساندن این کار روش های متعددی وجود دارد از جمله آن ها می توان به پیچ و مهره، جوشکاری و پرچ اشاره کرد.

با توجه به این که پیچ ها و مهره ها را در سایزها و اندازه های مختلفی تولید می کنند استفاده از این محصول برای اتصال بیش از سایر روش ها مورد استفاده قرار می گیرد. دایره استفاده از آن به حدی بالا می باشد که در هر پروژه ای با هر حجم و تعداد طبقات می توان از آن استفاده نمود.

نکته ای که در این بخش باید به آن توجه فرمایید این است که در زمان سفارش حتما محصولی متناسب با حجم کار را تهیه و استفاده نمایید.

مطالب مرتبط با موضوع:

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • علی زمانی
    ۱۴۰۰-۰۸-۰۱ ۱۶:۰۴

    مطلب خیلی خوبی بود، برای درک بیشتر بحث سازه ها و اتصالات نیازه تا اطلاعات بیشتری در سایت قرار بگیره، ممنونم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست