مهارت های طراحی وب شامل چه مواردی ست؟

مهارت های طراحی وب

تعامل میان شما و کاربر در طراحی صفحات وب عاملی بسیار مهم است چرا که شما با چگونگی انتخاب ترکیب رنگی های جذاب و چشمگیر می توانید حس خوبی را در کاربر ایجاد کنید. پس توجه کردن به عواملی همچون برقراری ارتباط بهتر با کاربر با استفاده از ویژگی های بصری، از جمله موارد مهمی است که طراحان حرفه ای و پیشرفته وب باید با آنها آشنا بوده و بهره ببرند.

در مجموع برای وفادار کردن کاربران به وب سایت خود باید با UI/UX آشنا باشید و در طراحی کردن از آنها استفاده کنید. افراد فری لنسر (freelancer) یا آزادکار با بهره گیری از این دو مبحث می توانند سطح کار خود را ارتقا داده و پروژه های بهتر و بیشتری را قبول کنند و به تبع درآمد بالاتری کسب کنند. پس برای آشنایی با این مباحث مطلب زیر را دنبال کنید.

JavaScript

شاید بتوان گفت یکی از ضروری ترین حوزه های آموزشی برای افرادی که تمایل دارند وب سایت شخصی خودشان را طراحی کنند، یادگیری جاوا اسکریپت می باشد. البته به این نکته هم باید اشاره کنیم که برای آن دسته افرادی که صرفا قصد راه اندازی یک وب سایت را دارند، چندان لازم و ضروری نیست. پایتون و جاوااسکریپت با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. آموزش برنامه نویسی پایتون

طراحی واکنشگرا

امروزه با رایج شدن استفاده از گوشی های هوشمند باید به این نکته هم توجه داشته باشید که یک سری افراد صرفا از موبایل برای مقاصد اینترنتی خود استفاده می کنند نه کامپیوتر. پس یک طراحی مناسب سبب ایجاد ارتباط و حس بهتر در کاربرانی که از گوشی استفاده می کنند می شود. آموزش برنامه نویسی اندروید

مهارت ارتباطات

توجه داشته باشید که این امری بسیار ضرورریست و شما به عنوان یک طراح وب یا توسعه دهنده ملزم به یادگیری این مهارت ها هستید چراکه هرچقدر هم در حوزه فعالیت خود حرفه ای باشید، اما نتوانید با کاربران به درستی ارتباط بگیرید، نخواهید توانست از پیشرفت چشمگیری برخوردار شوید. مهارت برقراری ارتباط موثر با کاربر، به شما این امکان را می دهد که خواسته انها را بهتر درک کرده و راحت تر به امورآنها رسیدگی کنید. پس می توانید کاربرتان را به مشتری وفادارتان تبدیل کنید.

طراحی وب

مدیریت سرور

برخورداری ار دانش مدیریت سرور می توانند در کسب و کار شما بسیار تاثیرگذار باشد. چنانچه اطلاعاتی در خصوص نحوه کار سرورداشته باشید و چگونگی و نحوه مدیریت کردن درخواست ها را  متوجه شوید، این اطلاعات ارزشمند به شما در طراحی صفحات بهتر و بهینه تر کمک خواهند کرد. اما متاسفانه بسیاری از طراحان وب سایت از این مسئله دوری می کنند درحالیکه می تواند تاثیر به سزایی بر آینده شغلیشان داشته باشد. برای توسعه دهندگان وب نیز دانستن مدیریت سرور نیز موثر است چراکه اگر با خطایی در سرور مواجه شدند، به راحتی می توانند  آن را برطرف کنند.

مدیریت پروژه

مدیریت پروژه و طراحی وب سایت دو عامل ضروری و مهم در تمامی کسب و کارها می باشند که درصورت بهره گیری از عامل مدیریت کردن پروژه، کار شما در مسیر بهتری پیشرفت کرده و درنتیجه شانس و درصد موفقستتان افزایش خواهد یافت. پس هیچگاه این یادگیری این مهارت را فراموش نکنید.

(SEO) سئو

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر است که یکی از عوامل مهم و ضروری راه اندازی وب سایت می باشد.

چنانچه با فاکتورهای

سئو یکی از موارد مهم و ضروری برای راه اندازی وب سایت است. برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو لازم است فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید. از محتواسازی با کیفیت تا بک لینک که اگر به درستی با آن‌ها آشنایی پیدا کنید، می‌تواند در جایگاه سایت شما تاثیر به سزایی بگذارد. برنامه نویسی php

حتما در خصوص بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر (SEO) حداقل نکات و مفاهیم اولیه را فراگیرید.

طراحی وب

.JavaScript و Ajax

جاوا اسکریپت یک عنصر تعاملی مهم برای یک وب سایت محسوب می‌شود و توسعه‌دهندگان وب قبل از هر چیزی باید دانش کافی از آن داشته باشد. از این زبان به خصوص در زمان تعامل بین html و css در موقع طراحی سه لایه وب استفاده می‌شود.

طراحان وب لازم نیست این زبان را یاد بگیرند (مگر در مواردی که بخواهند در بخش توسعه دهندگان front-end کار کنند) و در بیشتر موارد دانش پایه از این زبان برای آنها کافی است. توسعه‌دهندگان وب سایت حتما باید این زبان را یاد بگیرند چرا که امروزه نقش مهمی در همه وب سایت ها ایفا می کند.

.PHP و ASP.NET

برنامه نویسی صفحات وب شما را ملزم می‌کند که حداقل یک یا دو زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. زبان‌های زیادی برای برنامه نویسی سمت سرور یک وب سایت استفاده می شود. اما من در تیتر این پاراگراف از محبوب ترین زبان ها استفاده نموده ام. PHP یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب سایت است که به دلیل سورس باز بودنش توانسته بخش بزرگی از بازار را به دست آورد.

این زبان دارای جامعه بزرگی از برنامه نویسان است در اینترنت منابع بسیاری را می توان برای یادگیری زبان php به دست آورد. طراحان وب نیاز به یادگیری زبان های برنامه نویسی ندارند اما توسعه دهندگان وب حداقل باید بر یک زبان سمت سرور مسلط باشند. ASP.NET  نیز محصول شرکت مایکروسافت است این تکنولوژی از زبان سی شارپ برای برای برنامه نویسی سمت سرور استفاده می‌کند. مزیت استفاد از ASP.NET پشتیبانی همه جانبه مایکروسافت (غول نرم افزای جهان) از آن است.

این مطلب را هم ببینید
ساخت کابینت مدرن چقدر هزینه دارد؟

مطالب مرتبط با موضوع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست